הורידו את סף הלחץ: 5 טיפים לארוחת חג מנצחת

יניב גור אריה – השף של שטראוס 2 Comment on הורידו את סף הלחץ: 5 טיפים לארוחת חג מנצחת

מתי צריך להתחיל לבשל? מה צריך להיות בתפריט? איך ננהל נכון את הזמן וכמה דגים או בשר צריך בכלל לקנות?
רגע לפני שכולנו מתיישבים לקריאת ההגדה, קבלו 5 טיפים שיארגנו לכם ליל סדר מושלם.

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חג הפסח ממש עוד רגע כאן וסף הלחץ של המארחים מתחיל לעלות: אילו מאכלים נכין השנה? מתי צריך להתחיל לבשל והכי חשוב – איך נגיע נינוחים לשולחן החג? רגע לפני שאנחנו מתיישבים לאכול, יניב גור אריה, השף של שטראוס, עם המדריך המלא לארגון ליל סדר מוצלח במיוחד:

  1. שם המשחק: תכנון מראש

ארוחת החג היא בדרך כלל ארוחה רבת משתתפים ולכן נצטרך לחשב את צעדינו בתבונה, מבחינת כמויות האוכל וזמן ההכנה. חשוב להבין כמה סועדים מתארחים, אילו מנות נרצה להכין והאם יש אלרגיות מסוימות. בנוסף, כדי לנהל את הזמן שלנו נכון, חשוב להבין האם נרצה לבשל באופן עצמאי, לרכוש מזון מוכן או אפילו לבקש מהאורחים להביא עמם מנות מסוימות.

זכרו, המטרה שלנו היא לא להגיע מותשים לארוחה, אלא לארח את כולם בשמחה ובחיוך, כחלק מהאווירה החגיגית.

  1. תכנון תפריט ולוחות זמנים

לפני הכל, קחו  דף ועט ותכינו רשימה מסודרת של כל המוצרים שאתם צריכים. לאחר מכן, אפשר לגשת למלאכה.

אולי תופתעו, אבל קינוחים כמו פנקוטה או  עוגות שוקולד מומלץ להכין כשבוע לפני הארוחה, שכן הזמן במקרר יעשה להם טוב.

3 ימים טרם הארוחה מומלץ להתחיל להכין את התבשילים: ארטישוק ממולא, תבשיל בקר, תבשילי עוף וממולאים או שוק טלה הן אופציות מומלצות. נגלה לכם סוד: בדרך כלל זה גם יהיה טעים יותר מכיוון שכך הטעמים נספגים יחד עם הרוטב ומתקבל תבשיל נפלא.

יום או יומיים לפני ליל הסדר, ניתן להתפנות להכנת המרק, בעוד את הקניידלך אפשר להכין בבוקר הארוחה ולבשלו בסמוך לארוחה. סלטים מבושלים אפשר גם להכין בטווח הזמן הזה, כאשר סלטים טריים נכין רק ביום האחרון. ושוב, אין צורך בהמון סוגי סלטים, מספיק 3 סוגי סלטים שונים.

לגבי מנות דגים: נכין את רוטב הדגים מראש, כך שנניח בו את הדגים המפולטים (שנדאג לרכוש מראש) סמוך לארוחה עצמה. יעילות כבר אמרנו?

היזהרו ממטוגנים: לא מומלץ לשלב מטוגנים כמו שניצלים או סטייקים בארוחת החג מכיוון שהם חייבים להיות טריים. ואם כן, אז רק ביום הסעודה.

טיפ למתקדמים: המקפיא שלנו הוא "חכם" ויודע להכיל מספר סוגי מאכלים. יש המון דברים שאפשר להכין מראש ולהקפיא, כמו תבשילי בשר, קציצות ומרקים. ביום של החג עצמו נרצה להתרכז בהכנת סלטים טריים בלבד.

  1. אל תבזבזו מזון

קודם לכל, אין טעם וצורך להפריז בכמויות האוכל. אנחנו כמעט תמיד קונים מעבר למה שבאמת נאכל. נכון שכולנו רוצים שפע ומגוון רחב על שולחן החג, אבל בסוף כמויות מזון אדירות עלולות להתבזבז ולהוביל לנזקים כלכליים וסביבתיים. על כן, נרצה להכין את ארוחת החג שלנו בצורה ממוקדת, למשל: בן אדם יכול לאכול בארוחה כ-200-250 גרם חלבון כמו דג, בשר או עוף, ועל כן אין צורך במספר מנות עיקריות, נוכל להסתפק במנה בשרית ומנת דגים אחת.

  1. קפוא זה לא רע

כולנו חסידים גדולים מאוד של מזון טרי, בייחוד כשמדובר על אירוח או ארוחות חגיגיות. יחד עם זאת, לא יקרה כלום אם נקנה מראש ירקות קפואים או שנשתמש בירקות חסה שטופים של טעם הטבע. כל סלט מוכן מראש שנשים בכלי מתאים ועם תיבול טוב, יכול להיות שווה ברמתו לסלט טרי. מבחינת סלטים אפשר למצוא היום ברשתות השיווק מגוון סלטים מוכנים של אחלה: פלפל קלוי, חצילים במיונז, מטבוחה וכמובן חומוס, שתמיד אפשר לשדרג בשמן זית וגרגירים – קל, פשוט ונוח.

  1. אביזרים במטבח

אין צורך ב-17 סירים, אם יש לנו רק ארבע להבות. תגיעו למטבח כאילו זה שדה הפעולה שלכם והשתמשו בחכמה במיקרו, בגז ובתנור – תכננו מה מחממים קודם.

אם אתם עדיין מסתבכים, תנו לנו להקל עליכם ורשמו את התפריט המושלם:

מנת מרק, מנה אחת של דג, מנה עיקרית מסוג בשר (עדיף תבשיל) ותוספת ירק. בגזרת הקינוחים קינוח אחד.

עצת הזהב: סיימו את כל ההכנות כ-3 עד 4 שעות לפני הסדר, דמיינו שהסדר מתחיל מוקדם יותר ועד השעה הזו תסיימו את כל ההכנות, שתו קפה ותגיעו לארוחה בשמחה. אם נארח בשלווה ובמאור פנים נוכל גם יותר ליהנות כולם מהארוחה. חג שמח ובהצלחה!



2 תגובות

מיין תגובות